Export iten: EndNote BibTex

Please use this identifier to cite or link to this item: http://tede2.espm.br/handle/tede/132
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorHiller, Marcos Roberto-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4463450H9por
dc.contributor.advisor1Castro, Gisela Grangeiro da Silva-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707584A4por
dc.contributor.referee1Hoff, Tania Marcia Cezar-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4768131Y9por
dc.contributor.referee2Primo, Alex Fernando Teixeira-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4762972Y2por
dc.date.accessioned2016-10-13T14:10:43Z-
dc.date.available2014-04-14-
dc.date.issued2014-03-20-
dc.identifier.citationHILLER, Marcos Roberto. Modes of self-presentation on Facebook: identity construction of young students in a digital social networking site. 2014. 97 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing, São Paulo, 2014.por
dc.identifier.urihttp://tede2.espm.br/handle/tede/132-
dc.description.resumoEm um mundo norteado pela cibercultura e pela socidedade do consumo, em que os meios de comunicação contribuem para modelar práticas identitárias, evidencia-se uma parcela significativa de jovens que, por meio da produção de conteúdos em redes sociais digitais, compartilham seus modos de ser e viver. Investigou-se nesse estudo a construção de identidades por parte de estudantes universitários de duas instituições de ensino superior da grande São Paulo com perfis socioeconômicos contrastantes. Por meio de uma pesquisa empírica de caráter netnográfico, complementada por entrevistas pessoais, propõe-se um entendimento sobre as articulações entre comunicação e consumo nas lógicas de construção de identidades dentro do ambiente virtual da rede social digital Facebook. Os resultados mostraram que há diferenças e semelhanças entre as estratégias de construção de identidade. No entanto, as diferenças entre as estratégias de apropriação da rede social são as mais notadas. Nessa jornada investigativa, elas merecem nossa reflexão.por
dc.description.abstractIn a world guided by cyberculture and consumption society, in which the media contribute to shaping identity practices, we see a significant portion of young people who, through the production of content in digital social networks, share their ways of being and living. We investigated the construction of these identities by college students of two institutions of higher education in the city of São Paulo with contrasts in socioeconomic levels. Through empirical research with netnographic character, supplemented by personal interviews, it proposes an understanding of the connections between communication and consumption in the logical construction of identities within the virtual environment of digital network Facebook. The results showed that there are differences and similarities between the strategies of identity construction; however, the differences between the strategies of appropriation of social network are the most noticeable. In this investigation journey, they deserve our reflection.eng
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2016-10-13T14:10:43Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Marcos Roberto Hiller.pdf: 7008036 bytes, checksum: 8221f3d617e638b78db6a3b0bd4bbf5a (MD5) Previous issue date: 2014-03-20eng
dc.description.sponsorship-
dc.formatapplication/pdfpor
dc.thumbnail.urlhttp://tede2.espm.br/retrieve/340/Marcos%20Roberto%20Hiller.pdf.jpg*
dc.languageporpor
dc.publisherAssociação Escola Superior de Propaganda e Marketingpor
dc.publisher.departmentComunicaçãopor
dc.publisher.countryBRpor
dc.publisher.initialsESPMpor
dc.publisher.programPrograma em Comunicação e Práticas de Consumo da ESPMpor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectcomunicaçãopor
dc.subjectconsumopor
dc.subjectidentidadepor
dc.subjectFacebook, ciberculturapor
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectconsumptioneng
dc.subjectidentityeng
dc.subjectFacebookeng
dc.subjectcybercultureeng
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpor
dc.titleModos de apresentação de si no Facebook: construção da identidade de jovens estudantes em um site de rede social digitalpor
dc.title.alternativeModes of self-presentation on Facebook: identity construction of young students in a digital social networking siteeng
dc.typeDissertaçãopor
Appears in Collections:Dissertações - PPGCOM

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marcos Roberto Hiller.pdf6.84 MBAdobe PDFThumbnail

View/Open ???org.dspace.app.webui.jsptag.ItemTag.preview???


Items in TEDE are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.